دکتر رضا سراج: تهدیدات ایران در دیپلماسی برجام

دکتر رضا سراج:

تهدیدات ایران در دیپلماسی برجام 


مقدمه :

تغییر بسته بندی برجام از اقتصاد و معیشت به برجامِ رفع تهدید و امنیت در دستور کار غربگرایان قرار گرفت و بلافاصله گفته شد که برجام سایه شوم دو جنگ را از کشور دور کرد. دیپلماسی برجام « تهدید زدا » بود یا « تهدید زا »؟!


مهندسی تهدیدات در پلان برجام :

برجام ( 1 تا 7 ) در یک پلان کلی، نقشه راه استحاله هویت و فروپاشی انقلاب اسلامی بود که همانند مدل فروپاشی شوروی سابق، در درون خود بالاترین تهدید را متوجه ایران و مقاومت در منطقه می‌ساخت. در این پلان کلان مهندسی شده، دیپلماسی برجام و نزدیکی ایران به آمریکا با نشست و برخاست‌های سخیف، می ‌بایست کشورهای عربی را دچار ایران هراسی نموده و علاوه بر نزدیکی آنان به اسرائیل، فرآیند به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را نیز عملیاتی ‌کند. در پلان مذکور، آتش جنگ نیابتی علیه محور مقاومت و ایران شعله ورتر شده و با تجزیه و بالکانیزه شدن منطقه، خاورمیانه جدید متولد می‌گردید.


تهدید زایی در دیپلماسی برجام برای ایران :

ائتلاف عربی، اسرائیلی علیه ایران که هر روز علنی و ابعاد جدیدی می‌یابد، نتیجه‌ی دیپلماسی برجام است. دیپلماسی برجام به بهانه اعتماد زایی و تعامل گرایی، تمرکز بر آرمان قدس، به عنوان عامل وحدت جهان اسلام و مانع پیوند اعراب با اسرائیل، را از کانون توجه دیپلماسی دولت دور ساخت. این روند منجر به آشکارسازی ائتلاف عبری، عربی علیه ایران شد. تهدید زایی دیپلماسی برجام در آینده‌ای نزدیک به سه شکل، جنگ نیابتی در منایق مرزی، اقدامات تروریستی منافقین و گروهک‌های ضدانقلاب و وقوع انقلاب رنگی، خود را بیشتر نشان خواهد داد.

[ شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۳۶ ق.ظ ] [ مجتبی غنیی ]
[ ۰ ]
بخش نظرات اين مطلب
نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی